En Smula Snö.

Lördagen hände inget speciellt för mig. Hann träffa Sara en liten runda, sen blev det bara film för min del medans Syrran festade loss med Patricia & Co. Jag var nära ett tag för att falla för grupptrycket men jag höll mig i skinnet och lät bli.
När jag såg Syrran lida på bäddsoffan av bakfylleslag o huvudvärk så är jag väldigt tacksam att jag höll mig inne igår. Tanken på att jobba bakfull är hemsk!
Så lyckliga Ja hoppade glatt upp ur sängen och till min förtjusning så såg jag att det var minus grader ute och när jag väl skulle hoppa på min cykel och fara till jobbet så såg jag att det snöade -OMG- jag älskar snö och kan de bli juligare än när snön faller. Tja nog för att flingorna va ca 1mm små men ändå ;)

Sen slog det mig plötsligt... Vad är snö? Är snö bara regn som har frusit till is?
Så när det snöar så regnar det egentligen, bara de att det är så kallt så regnet hinner frysa på vägen ner.
Låter rätt rimmligt.

En liten fågel viskade i mitt öra att det skulle bli -15 grader nästa vecka och Snö!!! Jag hoppas hoppas hoppas..
När det sen har lagt sig så ska jag tvinga ut Christoffer i snön och sen åka pulka och för att göra det mer Galet så ska jag åka på en svart sopsäck!  

Snart är det helg igen :D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0