Skånska, inte det lättaste.

Morrn morrn lr ja det var det för 3h sen nu är jag ju nästan pigg utav mig.
Igår inhandlade jag tavlorna, tyvärr fanns dom inte i det formaten jag ville ha så det blev 40*60 alltså blir tavlan 120cm Bred. Jag kan inte säga att jag inte är lite orolig för hur den kommer att bli. Om jag misslyckas så är jag fan kass. Och det vill jag ju inte vara!

Hann prata lite med Stoffe igår också. Knappt man hinner göra de ens, han bara jobbar jobbar o jobbar. Det är ju nästan så att jag tycker lite synd om han.
Hehe sen oftas när han har tid att prata så babblar han såå snabbt och så grötigt på skånska så jag fattar ingenting. Och att avbryta han är inte det lättaste för då maler han på ännu mer och ännu snabbare. Hahah ni skulle bara höra. Och det hjälper ju inte att jag knappt förstår skånska längre, efter att ha bott 5 år närare 6 år i Blekinge. Får ta igen det sen när man flyttar ner till Skåne igen, jo det kommer att komma om vi fortsätter på detta viset. Men den dagen den sorgen ;)
Nä nu ska jag bokföra lite innan jag slutar för dagen. Hejhopp.


Sen en liten hälsning till Mange och Therese: Lägg ner lite mer tid på att renovera erat hus ist för att sitta och läsa min blogg varje dag. =D hihi bara det jag ville säga.

Kommentarer
Postat av: Magnus

Kanske pratar han snabbt och grötigt med dig, men till mig så säger han absolut ingenting (om sig själv och dig), så man måste ju in och läsa lite så man har koll på lillebror... :)

2009-10-27 @ 19:34:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0