Berättelsen om Festen i Skurup.

Denna helgen har varit kanonrolig. Har så klart haft det helt undebart med pojken i 4 dagar. Stor festen som ägde rum hos Stoffes Chef (Kommer tyvärr inte  ihåg vad han heter) På den stora festen i Skurup så var det proppat med folk. Det var väl ca 80pers som var samlade i den stora lokalen som endast är byggd för fester och liknande saker. Jag har en del bilder så vi utgår ifrån dom tycker jag.

På väg in till festen så åkte vi 8pers. När vi väl kom fram så möttes man av en lång röd matta som man snyggt fick trippa på. Det var verkligen flott. För det är ju inte varje dag man sätter sin fot på en röd matta. Inne i den stora salen så var det snyggt uppdukat, där vi sedan skulle Äta, dricka och sjunga. Som ja sa så var allting jävligt flott. Och Förutom att jag stirrade mig förblint på min lilla ögonsten (stoffe) så kunde jag faktiskt inte låta bli att ge hojen några blickar också.
  
   

Så klart behövde ju jag gå på toaletten efter en stund. Då var det bara att vandra ut från den röda mattan igen in till ett stort garage där jag av min förtjusning såg ännu mera hojar, motorcyklar och fyrhjulingar. Jag kan inget annat än säga Helvete va pengar man kan ha. Och dom här modellerna var så att killarna kunde ha lite skoj om vartannat.

  
  

Efter att vi ätit upp så flyttades alla borden undan och då bjöds det på kaffe o kaka (po en torsda) Sen var det bara att skaka rumpan tillsamman med alla dom andra skåningarna. Jag kunde verkligen inte kännt mig mer som hemma med den härliga dialekten som omfamnade mina öron och det trevliga settet som jag tycker alla skåningar har. Jag trivdes enormt! I baren var det bara att vraka o välja precis vad man ville. Det gjorde ju så att man drack en hel del öl och en hel del goa groggar (sen kan man ju disskutera hur goa dom här drinkarna var) hehe. Det var ju inga riktiga bartender som blandade, så man får ta det med en nypa salt.
Den där stripp pålen var jävulskt uppskattad, även av dom andra tror jag. ;)


   
    

Nu var det dags att gå hem. Innan hemfärden så tog vi några tjusiga foton på röda mattan.
Vi försökte ringa en taxi men tyvärr så lyckades vi inge vidare bra med det. Det blev att gå hem. Gåå hem vilket tog oss exakt 2 timmar 3 minuter och 30 sekunder. Jag led i 1 timme 33 minnuter och 30 sekunder. Mina fötter har aldrig mått sämre och inte mina skor för den delen heller. Dom får nu kastas för dom är förstarda av vandringen över åkrar, stenvägar, assfaltar och lite ti. När vi väl kom hem sussade vi båda sött.
Söndagen blev att spendera med 3 filmer och sällskap av Mange. Senare på kvällen när mange hade åkt så blev ja o stoffe allt för trötta, vi skrattade åt allting och ja vi var rent ut sagt riktigt otrevliga mot varandra. Det sades en massa spydiga kommentarer om både det ena o de andra. Det var längesen jag skrattade så mycket.

   
 

Men nu blir jag inte borta från min käraste länge. Ska nämligen ta långledigt från jobbet. Så jag åker ner till Stoffe redan nu på Onsdag och stannar där ända ti Söndag. Kommer få det så härligt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0