Funderaren.

Nu är man hemma ifrån Skurup igen. Det ända jag gör nu är att åka tåg tåg tåg. Men inget mig imot, det gillas väldans mycket. 7 dagar blev det i hålan. Jag kan med goda nyheter säga att allting flöt på som vanligt mellan oss. Trotts våra skrattattacker och råa skämt mot varanrdra på kvällarna. Men är de inte just det där som gör att man trivs så bra ihop med den andra, när man kan riktigt slappna av och bara vara sig själv = taskig och skämtsam.
Hur går det då med Mikaela + Christoffer? Jo det går väldigt bra, förväntansvärt bra. Vi har redan firat 1 månad ihop och den 1/10 firar vi 2 månader.
Klart man nu har funderat lite frammåt med. När allting går så bra som det gör. Han bor i Skåne. Jag bor i Blekinge. Han har fast jobb i Skurup. Jag har eget företag i Karlshamn. Det är ett stort problem. För att pendla i ett förhållande går ett tag, men funkar inte så bra en längre tid. Tror max 1-1½ år på det.
Det känns ju lite så att jag kan ju inte bara lämna kiosken nu när den precis är nystartad,  sen dra efter 1 år och låta Syrran o brossan ta över helt.. Och jag vill inte att han ska flytta till mig och lämna allt han har där nere i Skåne. För det vet jag hur det känns. Har ju gjort det en gång och det är jobbigt mycket jobbigt. Så det ska jag inte begära att han ska göra samma sak.
Se där, ett stort problem!
Sen sägs det ju att allting löser sig alltid. Men i detta fallet vet jag ärtligt talat inte hur det ska lösa sig. Fast nu är ju inte jag den som är den heller. Jag vet ju att vi kommer leva lyckliga ihop i alla våra dagar. <3
Och förresten så hade det varit helt helt underbart att få flytta ner ti Skåne igen, saknar det!

                            

Nä nu vill jag bara hem så jag kan få hålla om min älskade Laban igen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0