Väggen rasar.

Imorse vaknade jag faktiskt på rätt dåligt humör.
Efter att klockan har ringt på 05,30 tjatar jag lite på Stoffe att han ska gå upp nu på en gång, men det händer aldrig. Så Jag går iaf upp.
Går som vanligt in i köket och kokar te gör frukost och frågar vad herrn vill ha till frulle. Gröt, macka eller fil.
Sen får jag tjata i kanske 15 min på att frukosten är klar... kom nuuuuuu. Stoffe kooooooooom. Vakna stoffe.
Efter en lång stund så stiger en trött Stoffe upp och sätter sig och äte sin frukost.
Ja ugnefär så här ser det ut varje morgon.
Och ni som sa att jag var bortskämd?!
Nej skärpning, jag ska bli hård, hård som sten.
Kanske får lura i han lite piggelinpiller, för dem blir man då pigg av.

Och inte nog med detta så har våran gardinstång i vardagsrummet gått sönder.
Eller inte gardinstången utan hålet som gardinfästet sitter i.
Jag skulle släppa ut Laban på balkongen så satte jag mig på soffkanten och så råkade gardinen ligga på stödet, så märkte jag att de ramlade lite vägg ner på golvet (vägg skriver jag och menar givetvis de väggen är gjord av och eftersom jag inte vet vad det är för något så kallar jag det vägg.)
Jag kollade upp och såg att fästet som gardinstången sitter i nästan håller på att ramla av.
Tar fram min supersnygga snickerilåda och börjar skruva lite på skruvarna, givetvis blir det värre och ännu mer vägg ramlar ner på golvet. Äh va faaan...
Jag tar ner hela stången och skruvar av fästet och tar ut pluggarna för att sätta dit ännu större plugg, men min plugg som jag hade var alldeles för stor så det gick ju inte.
Hade jag nu ägt lägeheten jag med så hade jag hämta borrmaskinen och börjat borra nya hål. Men nu gör jag inte det och jag är helt säker på att det är en sak som Christoffer hade förbjudigt mig att göra om han visste att jag hade det i åtanke, just därför låter jag bli för att slippa hamna i trubbel senare.
Så nu får den dumma gardinstången ligga på golvet och skräpa tills den blir uppsatt igen.
Lägg märke till den superläckra hammaren ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0