Godmorgon Kära Lördag.

Godmorgon kära Lördag.

Igår fick jag mig en glad överraskning, Christoffer kom hem till mig kl 20 oj vad glad jag blev då!
Det blev mys och lite film för att sen lägga sig tidigt eftersom båda var riktigt trötta.

Morgonpigg som jag är så vaknade jag långt innan klockan ens närmat sig 06 slaget.
Imorse hann jag t.om baka bröd till min Älskling, så när han vaknar så står det nybakat bröd på ugnen.
Inte alla som har det så bra minsann! =)

Hälsobröd
2 ½ dl Vetemjöl
2 dl Grahamsmjöl
1tsk Bikarbonat
Blanda

Häll sedan i:
Krossade linfrö, Hela solroskärnor, Kli, Fulkornshavregryn,
½ dl av varje sort.


Blanda sedan i:
3½ dl Filmjölk och ½ dl Bak sirap.
Häll i en smord brödform, in i ugnen på 175grader
i 40min.
Brödet  är rikitgt gott och nyttigare än vanligt vitt bröd.




Dagen bjuder på lite tårta och kalasfirande till mina båda brödrar.
Även Mamma och Pappa kommer upp för att hälsa på oss.
Det ska bli mysigt.
Sen ska jag se om jag kan locka ut Christoffer på en prommis nu när solen skiner så härligt.

Annars önskar jag er alla en härlig Lördag. Tjohopp

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0