Jobbsökandet ger mig magknip.

Sitter just nu och unnar igenom de olika jobben som finns lediga på arbetsförmedlingen,
först när jag såg sidan så vred det sig i magen på mig, det känndes inte alls bra. :(
Tanken på att bara ge sig ut där igen och söka jobb ger mig magknip.
Att gå igenom hela den där fasen igen, leta jobb, intervjuer, passa in. -brr-
Jag har det jättebra i min lilla kiosk, där jag inte har någon chef skrikandes över mig.
Men hur ska man hitta ett jobb som man är nöjd med?
Vad ska man söka för jobb?
Och i vilken stad ska man söka?
Det kan ta år och dar innnan jag hittar ett jobb.
Innan jag hittar ett jobb som jag verkligen vill ha.
För ett jobb måste hittas.
Jag ska inte flytta ner ti Skåne som arbetslös, aldrig i livet.
Aldrig mer att jag ska leva på någon annans inkomst, det är hemskt och väldigt jobbigt.
Det är ett stort kliv i mitt liv att lämna Karlshamn ändå, men det är ju ett kliv jag vill göra till slut för att jag ska få leva ihop med mitt livs kärlek.
Jag är aldrig den som en negativ, oftas håller jag alltid en positiv inställning och säger att allting löser sig till slut.
Men det här är sneppet svårare.
Jag vill så gärna.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0