Inblick som Personlig Assistent.

Kom hem för en stund sen efter att ha träffat Pia som är personlig assistent. Samtalet var mycket givande och jag fick mig en inblick av vad som krävs för att vara en bra assistent. För det första så behöver man ingen utbildning, utan man lär sig av den man är assistent till. För det andra så är det personkemin som ska stämma med personen man tar hand om. Så efter att ha pratat med Pia så fick jag hennes Chef nummer för att kunna ringa dit och fråga om vikariat (Toppen!)

Snart kommer Christoffer hem och då ska han iväg och träna sen ska vi åka till Ystad. Har inte berättat vad som är på gång, för vi vet inte hur det blir riktigt än med allting. Men möjligheten finns att vi ska köpa en Marklägenhet i Ystad om allting går som det ska.. Så vi är så taggade båda två, men vill som sagt inte hoppas på för mycket. Men ni kan ju hålla era tummar för vår skull =)

Det är en bra dag idag.

Kommentarer
Postat av: Mamma

Jag håller tummarna för er:)

2011-02-21 @ 17:21:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0