När Christoffer fixar tvätten, inte så bra.

Nu har jag precis bäddat om sängen, det finns ju inge skönare än att ha frächa nya lakan. Så städade jag lite i sovrummet med. Christoffer var så snäll så han tog upp tvätten efter att jag hade tvättat hela dagen och han till och med vek ihop den. Skönt slipper jag göra det -tänkte jag.
Då såg jag att en duk låg på golvet på hans sida av sängen (han visste nog inte vart den skulle ligga, så då la han väl den bara där i hopp om att den kanske flyger dit den ska vara, eller bara låta den ligga där tills den blir så pass smutsig så den får åka i tvätten igen?) Så jag lägger duken där den ska vara i byrolådan men märker genast att något är fel. Kökshandukarna ligger bland de stora badhandukarna och badhandukarna ligger bland de små kökshanddukarna. En ända röra... Så här blir det oftas när Christoffer ska vika tvätten eftersom han inte har den blekaste vart de ska ligga, trots att man ser att de är stora badhandukar som ligger där så tycker han ändå att de små kökshandukarna passar in där. =)
Han är för söt, jag kan inget annat att le åt han. Men i fortsättningen blir det nog jag som lägger undan tvätten. För om han ska det i fortsättningen, vem vet hur det ser ut då? Då kanske kökshanduken helt plötsligt ligger bland mina kläder och ja ni förstår =)
Här är då lådan där Badhandukarna ska ligga.

Och här ska Kökshandukarna ligga.

Härligt nybäddat och städat.


Kommentarer
Postat av: Mamma

De e bra Mika, se till så han sköter sig hihi

2011-02-04 @ 17:40:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0