Så omständigt.

Igår var det meningen att ja skulle hälsa på Mamma och Pappa eftersom jag var ledig
hela Torsdagen.
Det var ju riktigt busväder ute så ja klädde på mig ordentligt, dubbet av Allt!
Mamma skulle nämligen hämta mig på stationen så skulle vi gå hem sen.
Jag köpte min biljett och väntade på tåget som skulle gå 11,40 men tåget kom inte,
det var försenat pga ovädret så tåget kom ist 12,00. Ingen fara bara lite vänttid.
Jag hoppar på och börjar läsa min bok. När vi kommer fram till Ystad så säger tågvärden att alla tåg är inställda till Simrishamn. Jagha? Tågvärdarna fick reda på det precis.
Jag vet hur lång tid det kan ta att skaffa fram ersättningsbussar och att de säkert skulle bli problem att ta sig hem sen igen, jag hade ju en bio att passa kl 18.  Vi såg The Turist (jag tycker den var riktigt bra faktiskt och att man verkligen ska se den)
Iaf så var det lika bra att åka tillbaka till Skurup igen, så nu var det bara att vänta på nästa tåg som gick 13,02 
Nu frös man ju riktigt mycket om hela kroppen, och på detta så var tåget yttligare 20 min försenat.
Jag kom hem 2h efter jag åkt från Skurup, resan som egentigen ska ta 40 min tur & retur.
Efter detta var jag väl inte på bästa humör, men det gick över när vi åt en mysig middag på Bröderna M i Ystad och sedan såg den grymma filmen på Bion.
En lyckad dag till slut ändå.
Och idag ska jag åka in till Malmö för att hälsa på Sandra.
Ha en bra dag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0