Karlshamn Imorgon.

Uch va veckan har gått snabbt nu är det ju snart helg igen!
Men jag längtar tills imorgon för då ska jag åka till Karlshamn och hälsa på alla mina nära och kära.
Åker upp med tåget tidigt imorgon och har en heldag själv med syrran. Sen kommer mamma upp på Lördag morgon och så åker vi hem ihop på Söndagen. Jag hade hoppats på fint väder i helgen men det ser mörkt ut.
Men då kan vi ju ha en massa myskvällar ihop ist vilket inte är så fel det heller.

Idag tänkte jag gå och fixa lite saker så som sätta in pengar på banken, handla godis till Jasco, handla lite till mig själv och fixa lite mat. Jasco är jätte duktig och gnäller bara en stund när man går men sen blir han tyst.
Så nu kan man lämna han i ca 1h utan problem.
Annars går det bra med han, han har blivit lite jobbig till mig när vi är ute och går men jag ska bara ryta till hårdare och dra han hårdare i nackaskinnet när han gör något dumt mot mig så kommer det att bli bättre sen.
Jag tycker ändå att jag sköter mig bra med Jasco med tanke på att jag aldrig haft någon hund tidigare.
Visst har man blivit fruktansvärt irriterad på han mellan varven men det fick man absolut inte bli på hunden har jag lärt mig nu, så jag brukar ta några djupa andetag när min irritation börjar smyga sig på.

Nu är det dags att ta en långprommis.Tjing

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0