Hund eller inte?

Ja sen har vi ju lite mer planer, och den planen innefattar att skaffa en hund. Det här är ju något vi har pratat om ett tag, men har valt bort det eftersom vi har Laban.
Vår kära kompis Malin är lite av en Hunduppfödare (ibland) hon har iaf 3 st hundar själv och kan mycket om de små liven. Hennes tik som är en Alaskan husky ska få källingar och vi bara älskar lilla Windy som tiken heter. Hon är otoligt lugn och säger inte mycket. En superfin hund. Nu tycker Malin att vi absolut ska ha en av källingarna som är beräknade att komma om ca 3 veckor. Blir man sugen lr vad?!
Christoffer är ju van att ha hund eftersom han är uppvuxen med det och då vet han ju en del om det, men jag som är ny på den här fronten kan ju verkligen ingenting om hundar, bara att de är sååå söta.
Givetvis är det ingen dans på roser med en hund, jag har skrivit en lista vad som är bra och dåligt med att ha en hund. Men vi tänker och tänker fram och tillbaka på hur vi ska göra. Men jag har läst att ha katt och hund är inga problem speciellt inte när katten är stor och hunden är liten. Men vi har tid på oss att gå igenom allting och fundera riktigt. Men det hade varit mysigt att ha någon att ut och gå/jogga med eftersom jag oftas får göra det själv. Då Christoffer hällre går till gymmet och lyfter skrot.
Nä nu blir det en joggingtur i det gröna, första för i år. gogogo...
Ugnefär så här ser Malins (Windy) ut.


Kommentarer
Postat av: Anonym

Hundens ungar heter Valpar, ente källingar Mika :P

2011-03-07 @ 12:49:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0